Seuraa

tiistai 13. heinäkuuta 2021

Kontrollikäynti

 


Syöpähoitojen päättymisestä on nyt aikaa puolisen vuotta. Eilen minulla oli ensimmäinen kontrollikäynti sairaalassa. Keuhkot kuvattiin nyt jo kolmannen kerran, tällä kertaa röntgenlaitteella. Sen jälkeen odottelin toista tuntia lääkärin pakeille pääsyä. Se aika tuntui jännityksen takia pitkältä. Nuori naislääkäri, jota en ole aiemmin tavannut, kutsui minut huoneeseensa.

Lääkäri kertoi, että keuhkoissa oleva löydös oli entisestään pienentynyt ja näytti olevan jonkinlaista arpikudosta. Verikokeiden tulosten hän sanoi olevan kauttaaltaan oikein hyvät. Sitten lääkäri vielä kuunteli keuhkojen ja sydämen toimintaa ja tunnusteli vielä lopuksi eri puolelta kehoa niitä paikkoja, missä imusolmukkeita on. Kaikki vaikutti olevan kunnossa.

Lopuksi lääkäri kyseli, kuinka olen voinut. Kerroin harrastaneeni ahkerasti liikuntaa, viime aikoina lähinnä uintia ja erityisesti vesijuoksua. Sitten hän toivotti hyvää kesää ja kertoi, että seuraava kontrollikäynti on kolmen kuukauden kuluttua. Vastaanotolla tuhraantui aikaa vain parikymmentä minuuttia.

Olin alun perin toivonut, että kontrollikäynti olisi vasta ylihuomenna alkavan avioparikurssin jälkeen. Nyt olen kuitenkin kiitollinen, että se on jo ohi ja voin huojentunein mielin keskittyä kurssivastuisiin. Jumala on armollinen ja hyvä!

PS Kuvassa on nokiperhonen. Näitä on pihassamme lennellyt viime aikoina runsaasti.

4 kommenttia:

  1. Hienoa, hyviä uutisia siis. Antoisaa kurssia ja kepeää kesää! Minulla kontrolli heinä-elokuussa, ihan kohta. Vielä ei ole kutsua lähetetty, mutta kyllä se sieltä ehtii tulla.

    VastaaPoista