Seuraa

keskiviikko 23. elokuuta 2023

Kontrolli



Syöpäkontrolli on jälleen ovella. Tänään minulle tehdään TT-kuvaus, ja ensi viikon tiistaina menen kuulemaan lääkäriltä tulokset. Edellisestä TT-kuvauksesta on kulunut yli puoli vuotta. Melkein vuoden olen saanut elää suhteellisen huolettomasti ilman minkäänlaista hoitoa. Olen siitä hyvin kiitollinen Jumalalle. Vaikka en ole huomannut kehossani mitään poikkeavaa, kontrollikäynti jännittää silti.

Kuntoni on ollut hyvä, ja olen touhunnut viime kevään ja tämän kesän mittaan monenlaista. Varsin työläs prosessi oli aurinkopaneelien asennus katollemme. No, itse emme niitä toki asentaneet, mutta etukäteistöitä oli runsaasti.

Metsuri kaatoi ja katkoi parikymmentä isoa koivua ja mäntyä. Meidän työmme oli raahata pölkyt, lumessa tarpoen,  rinnettä ylös kasaan, osallistua pölkkyjen pilkkomiseen halkomakoneella parin kaverin kanssa ja tehdä klapeista pinot. Kova homma oli myös oksien karsiminen, katkominen ja näin syntyneiden klapien pinoaminen. Klapiyrittäjä, halkomakoneen omistaja, totesi, että nyt teillä riittää polttopuita seitsemäksi vuodeksi. Tämä urakka kesti kaikkineen reippaat kaksi kuukautta.

Kesällä uin ahkerasti ja varsin pitkiä matkoja vesijuoksuvyön kanssa. Marjakauden alettua keskityin mustikoiden poimintaan. Nyt se aika on jo ohi. Saimme kokoon 170 litraa mustikkaa, josta minä poimin aivan valtaosan. Puolukat eivät ole vielä riittävän kypsiä poimittaviksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti